Introibo Ad Altare Dei

Messbuch1 AbteikircheAbteikircheAbteikirche Messbuch2
next up previous Nächste Seite: Graduale Aufwärts: Index Vorherige Seite: Oratio



Epistola (Gal 1, 11-20)

Lectio Epistolæ beati Pauli Apostoli ad Galatas. Fratres: Notum vobis facio Evangelium, quod evangelizatum est a me, quia non est secundum hominem: neque enim ego ab homine accepi illud neque didici, sed per revelationem Jesu Christi. Audistis enim conversationem meam aliquando in Judaismo: quoniam supra modum persequebar Ecclesiam Dei, et expugnabam illam, et proficiebam in Judaismo supra multos coætaneos meos in genere meo, abundantius æmulator exsistens paternarum mearum traditionum. Cum autem placuit ei, qui me segregavit ex utero matris meæ, et vocavit per gratiam suam, ut revelaret Filium suum in me, ut evangelizarem illum in gentibus: continuo non acquievi carni et sanguini, neque veni Jerosolymam ad antecessores meos Apostolos: sed abii in Arabiam: et iterum reversus sum Damascum: deinde post annos tres veni Jerosolymam videre Petrum, et mansi apud eum diebus quindecim: alium autem Apostolorum vidi neminem, nisi Jacobum fratrem Domini. Quæ autem scribo vobis, ecce coram Deo, quia non mentior.

Brüder! Ich versichere euch: das Evangelium, das ich verkündet habe, ist nicht Menschenlehre; denn nicht von einem Menschen habe ich es empfangen oder sonstwie erlernt, sondern durch eine Offenbarung Jesu Christi. Ihr habt ja von meinem früheren Wandel im Judentum vernommen, wie ich die Kirche Gottes über die Maßen verfolgt und bekämpft habe; wie ich mich im Eifer für das Judentum vor vielen meiner Altersgenossen in meinem Volke hervortat, ein gewaltiger Eiferer für meine väterliche Überlieferung. Da gefiel es aber Dem, der mich schon vom Mutterschoße an auserwählt und durch Seine Gnade berufen hat, mir Seinen Sohn zu offenbaren, damit ich Ihn den Heiden verkünde. Ich beriet mich nun nicht sofort mit Fleisch und Blut, noch ging ich nach Jerusalem zu denen, die vor mir Apostel waren, sondern ich zog nach Arabien und kehrte dann wieder nach Damaskus zurück. Drei Jahre nachher begab ich mich nach Jerusalem, um Petrus kennen zu lernen, und blieb bei ihm fünfzehn Tage. Von den andern Aposteln sah ich nur noch Jakobus [den Jüngeren], den Bruder [Vetter] des Herrn. Was ich euch da schreibe – seht, Gott ist mein Zeuge: ich lüge nicht.



Abtei Mariawald
zum Anfang der Seite